62 Konkurs Piosenki Eurowizji - Eurovision 2017 - Część III - FINAŁ

Cześć, 
Jak obiecałam - tak też robię, ostatnia część Eurowizji - wielki finał. 

Jeśli ciekawią Wam moje typy to zapraszam do części PIERWSZEJ oraz DRUGIEJ

Jak wiecie, bądź też nie, w Wielkim Finale oprócz finalistów z poprzednich dwóch edycji - zobaczymy także 6 nowych reprezentantów, a mianowicie "Wielką Piątkę" oraz Ukrainę, czyli reprezentanta kraju, który zwyciężył rok temu. 


OTO ONI: 

1. Francja(France) -  Requiem - Alma



2. Włochy(Italy) -  Occidentali's Karma - Francesco Gabbani 


3. Hiszpania(Spain) - Do It For Your Lover - Manel Navarro 


4. Wielka Brytania(United Kingdom)- Never Give Up On You -  Lucie Jones


5. Niemcy(Germany) - Perfect Line - Levina


6. Ukraina(Ukraine) - Time - O.Torvald


********

I to są wszystkie występy tegorocznej edycji Eurovision 2017. 
Wiecie już kogo zabrakło? 

Jako hmm..."fanka" Eurowizji tegorocznej(!) mocno śledziłam poczynania niektórych osób. 
W tym roku zabraknie reprezentantki Rosji. 
Tutaj macie jej występ:


Włączcie sobie i czytajcie dalej. :)

Do ostatnich chwil nie było wiadomo, czy Rosja w tym roku weźmie udział w Konkursie.
Dlaczego?
Otóż...dwa lata temu nielegalnie przebywała na Krymie (dając koncert), przez co władze nałożyli na nią karę 3 lat zakazu przebywania w Rosji. 
Pech chciał, że  to własnie Ona wygrała eliminacje w kraju. I tutaj zaczynają się schody. Ukraina nie chciała ulec, lecz próbowano zastosować inne środki (między innymi pierwszy występ przez satelitę czy też zmiana reprezentanta Rosji), na co kraj się nie zgodził. W związku z tym w tym roku nie zobaczymy Julii Samoylovi na Eurowizji.

Przyznam się Wam szczerze, że gdyby brała ona udział to obawiałabym się, że mogłaby zająć I pierwsze. Dla mnie jej śpiew jest dobry, dodatkowo jest to osoba na wózku, a oprócz tego zrobiło się wokół niej głośno i wmieszano politykę w konkurs (co jest ogólnie rzecz biorąc niedopuszczalne na tego typu Konkursie). Obawiałam się, że to wszystko doprowadzi do wygrania przez nią Eurowizji, jednak z powodu, że nie wystąpi - nie grozi nam to. Wspomniałam między innymi o  wózku bo wiem, że mentalność ludzka jest czasami przyćmiewająca, a przynajmniej ja tak mam. Poza tym tak jak napisałam wcześniej - uważam, że ma  dobry głos a piosenka jest na poziomie. 

Ale dość o niej, obiecałam Wam kilka ciekawostek dotyczących Eurowizji;

1. Jak wiecie, często ludzie doszukują się tego "czegoś" u danego artysty. Czy to plagiat, czy też coś kompletnie innego, zbyt oryginalnego, wychylającego się. Tak było i tym razem.
Kilku artystom zarzucono plagiat, między innymi reprezentantce Niemiec (porównano do utworu Sia czy też Demi Lovato, czego kompletnie nie rozumiem), a także reprezentantce Belgii. I tutaj, gdy wysłuchałam wersji sprzed kilku lat i obecnej  - przyznaję rację, a "autorce" piosenki eurowizyjnej stawiam naganę. 
Tutaj macie wersję Blanche :


Zaś tutaj wersja oryginalna :


Słyszycie podobieństwo? Bo ja niestety aż za dobrze.  Zwłaszcza refren.


Według głosowania przez OGAE (nie pytajcie co to, bo nie wiem ;p) największą szansę na wygraną ma: 

1. Francesco Gabbani - Włochy
2. Blanche - Belgia
3. Robin Bengtsston  - Szwecja
4. Alma - Francja
5. Koit Toome i Laura - Estonia (jestem w szoku)

Na sam koniec dodam, że za nami już pierwsze półfinały. Moje przypuszczenia się sprawdziły w 80%, czyli naprawdę dobry wynik. Jednak miałam wrażenie, że pierwsze występy były trochę słabe, Grecja czy Belgi wyszły bardzo średnio, ale może to tylko moje odczucia. Już jutro kolejny półfinał a 13 maja wielki finał wraz z Polską. Już nie mogę się doczekać. :)

A Wy jak obstawiacie? 
Ja nie mam kompletnie pojęcia i ciężko mi wybrać jeden kraj, z roku na rok wybór jest coraz cięższy. :) 
Do napisania! :) 

2 komentarze:

Copyright © 2014 Myfantasyandme , Blogger