62 Konkurs Piosenki Eurowizji - Eurovision 2017 - Co, gdzie, kiedy? Moja top 10 - Część I

Cześć,
Nie wiem jak Wy, ale ja już się nie mogę doczekać kolejnego starcia muzycznego, a konkretniej Eurowizji 2017, która odbędzie się już niedługo. Jest to jedyne widowisko muzyczne, które lubię, jednak od stosunkowo niedawna. 

Kiedy odbywa się Konkurs Piosenki Eurowizji 2017?
Półfinały odbędą się w dniach 9 oraz 11 maja, zaś sam finał już 13 maja.

Gdzie odbędzie się Eurowizja?
Po raz drugi zostanie zorganizowana na Ukrainie, a to za sprawą Dżamały, która w 2016 roku swoją jakże kontrowersyjną piosenką wygrała powyższe wydarzenie. Według mnie utwór był słaby, jednak po wysłuchaniu go kilka razy dostrzegłam w nim to "coś", ale czy było to warte wygranej? Według mnie nie do końca, bo nie o to chodzi w Konkursie Piosenki Eurowizji. To widowisko na którym się bawimy, śmiejemy, a Dżamała tym utworem nas doprowadziła do stanu, gdzie te dwa zjawiska nie za bardzo mają miejsce. Ale dosyć o roku ubiegłym, czas się skupić na obecnym wydarzeniu, które tuż tuż...
Dokładniejsze miejsce:
Ukraina  zdecydowała się na Międzynarodowe Centrum Wystawiennicze, które znajduje się w Kijowie.

Skoro wiemy już kiedy oraz gdzie, to warto przejść do przedstawienia utworów. W tym roku będzie 42 reprezentantów krajów. 
W dniu 9 maja zobaczymy występy 18 krajów (w tym Polski), 11 maja także 18, zaś 13 maja - "Wielką Piątkę" (Hiszpania, Włochy, Niemcy, Francja, Wielka Brytania - kraje, które są założycielami całego wydarzenia plus Ukraina, czyli zwycięski kraj) oraz 20 finalistów (po 10 z każdego półfinału). 

Dzisiaj przedstawię Wam półfinalistów z dnia 9 maja, a także wytypuję moją 10 ulubionych, którym życzę, aby przeszli dalej. Oprócz tego powstaną dwa wpisy. W kolejnym przedstawię kolejnych 18 reprezentantów (z drugiego półfinału), zaś w trzecim (ostatnim) wymienię moich wytypowanych finalistów (wraz z przedstawieniem "Wielkiej Piątki"i Ukrainy) oraz wytypuję moją top 5 całego konkursu. Dodatkowo dołączę do tego kilka ciekawostek. 
Jestem zmuszona zrobić tak, a nie wszystko w jednym wpisie z tego względu, że po prostu w innym przypadku ten post byłby jednym wielkim długim tasiemcem, a zapewne połowa z Was wyłączyłaby ten post w połowie, a na tym mi bardzo nie zależy. :) 

W pierwszym półfinale, zobaczymy:

1. Szwecja(Sweden) - I Can't Go On - Robin Bengtsson 


2. Gruzja(Georgia) - Keep The Faith -Tamara Gachechiladze


3. Australia -Don't Come Easy - Isaiah 


4. Albania - World -  Lindita


5. Belgia (Belgium) - City Lights - Blanche


6. Czarnogóra(Montenegro) - Space  - Slavko Kalezić


7. Finladia(Finland)  - Blackbird - Norma John


8. Azerbejdżan(Azerbaijan)  - Skeletons  - Dihaj


9. Portugalia(Portugal) - Amar Pelos Dois - Salvador Sobral 


10. Grecja(Greece) - - This Is Love -  Demy


11. Polska(Poland) - Flashlight - Kasia Moś


12. Mołdawia(Moldova)  - Hey Mamma - Sunstroke Project


13. Islandia(Iceland)  - Paper  - Svala


14. Czechy(Czech Republic) - My Turn - Martina Bárta


15. Cypr(Cyprus) - Gravity - Hovig


16. Armenia -  Fly With Me - Artsvik


17. Słowenia(Slovenia) - Ony My Way - Omar Naber


18. Łotwa(Latvia) - Line - Triana Park 



Jeśli miałabym wybrać dziesięciu finalistów tego półfinału, to  byliby to:
(kolejność przypadkowa, numer przy państwie oznacza która to piosenka w zestawieniu wyżej)

1. Kasia Moś - reprezentantka Polski(11) - zwykły sentyment z mojej strony do ojczyzny. Piosenka dla mnie po wysłuchaniu jej kilkanaście razy jest trochę nudnawa, ale życzę jej jak najlepiej! : )

2.  Robin Bengtsson  - reprezentant Szwecji(1) - nie wiem dlaczego, ale oni mnie bawią ;p A do tego piosenka bardzo wpada w ucho i nawet mieli debiut w radiu, co jest dość sporym wyczynem :)

3. Blanche - reprezentantka Belgii(5) - piosenka naprawdę jest dobra, dlatego wyróżniam ją, głos intrygujący, jednak...nie byłabym sobą, gdybym nie zagłębiła się mocniej w tematykę utworów na Eurowizję i niestety jest dość mocny plagiat u niej. Ale o tym wspomnę mocniej w ostatnim poście tej serii. 

4.  Slavko Kalezić - reprezentant Czarnogóry(6) - nie jest dla mnie ważne to ile "łapek" mają w dół na YouTubie, że ich ruchy i gesty są inne, a teledysk bardzo nietypowy. Ważne jest to, że utwór mi się naprawdę podoba, wpada w ucho i jest to coś innego, a nie kolejna nudna piosenka, która nie wyróżnia się niczym szczególnym. 

5. Dihaj - reprezentantka Azerbejdżanu(8) - nic dodać, nic ująć. Ma to "coś" :)

6. Hovig - reprezentant Cypru(15) - jemu  także zarzucono plagiat, jednak ja nie widzę zbytnego podobieństwa z utworem, który mu zarzucono. Myślę, że będzie to niedługo hit na listach przebojów 2017.

7. Artsvik - reprezentantka Armenii(16) - sama bym się nie spodziewała, że wytypuję właśnie ją, jednak nie zawsze to co przedstawia nam Eurowizja w urywku 10 sekundowym - jest odzwierciedleniem całego utworu. To co przedstawia urywek jest tylko zakończeniem piosenki, a cały utwór Artsvik jest naprawdę klimatyczny, a to sobie cenię. 

8. Triana Park - reprezentantka Łotwy(18) - nie wiem dlaczego, ale ten utwór kojarzy mi się właśnie typowo Eurowizyjnie i myślę, że będzie dalej w rozgrywkach. :) 

9. Demy - reprezentantka Grecji(10) - kojarzy mi słynną Violettę z serialu Argentyńskiego (nie oglądałam go i nie zamierzam, jednak nie dało się go ominąć...). Melodia wpada w ucho, nie jest to zły utwór, dlatego także ląduje w mojej top 10. 

10. Norma John - reprezentantka Finlandii(7) -  mnie samą wybór właśnie jej dziwi, bo to nie do końca moje klimaty. Nie patrząc na piosenkarkę utwór naprawdę mi odpowiada. Jest bardzo klimatyczny, spokojny i nie wymuszony. 

Tak właśnie prezentuję się moja TOP 10. 
A jacy są Wasi faworyci tego zestawienia? 
Koniecznie dajcie mi znać. :) 

13 komentarzy:

  1. Nigdy nie oglądałem Eurowizji, nie ciekawiło mnie to za bardzo. Pamiętam jaj chyba rok temu obejrzałem i tak mi się to nie spodobało to powiedziałem że nie będę oglądać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam lubię, to nawet ciekawa rozrywka, mnóstwo niesamowitych utworów. :)

      Usuń
  2. Osobiście, drażni mnie temat Eurowizji. Ostatnimi czasy to jest numer 2, bo nadal numerem 1 są Lewandowscy. Aczkolwiek łączę się z Kasią Moś i życzę jej sukcesów :)

    Pozdrawiam, A.
    http://agrafka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Nie za bardzo oglądam Tv, Eurowizję będę oglądać najprawdopodobniej przez Internet. O tym temacie nr 1 to już kompletnie nic nie wiem. ;p

      Usuń
  3. Ja standardowo i tradycyjnie będę kibicować Kasi :) Jakoś tak z sentymentem wracam do Eurowizji co roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham Eurowizje! Mamy naprawdę bardzo podobną topkę haha :D Czekam na post z drugiego półfinału
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bym zapomniał! A trzeba znowu relację na żywo zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja tego nawet nie oglądam :P średnio lubię :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wpis ;) z wolnej chwili postaram się wysłuchać tych piosenek ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Matko! Jestem wielkim fanem eurowizji. Cieszę się że Jamala wygrała poprzedni rok. Jest wielką artystką. Nie wolno zapominać że tekst jak i sama piosenka była jej autorstwa więc pewnie dlatego w niej tyle bólu i cierpienia. Rok 2017 jest również rokiem mocnych piosenek. Finlandia jest fenomenalna jednakże pewnie zostanie skrzywdzona bo piosenka nie jest rytmiczna i nie przypadnie do gustu zwykłemu zjadaczowi chleba (a jej tekst jest normalnie arcydziełem) Kasia Moś jest według mnie wspaniała. Piosenka jest charakterystyczna, zimna, i mroczna - jednakże boje się że zostanie nie doceniona bo piosenka nie jest ani radiowa ani do zabawy - jest piękną mroczną balladą.

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że kraj doceni artystów. :)
      Co do Kasi - nie jest to zły wybór jako reprezentantki Polski, jednak już tyle razy słuchałam tych utworów, że trochę mnie zmęczyła. ;p Bardzo mnie ciekawi jakie efekty zastosuje czy może cos zaskakującego, bo niestety w zeszłym roku tego zabrakło. A szkoda, bo w ubiegłym roku Michał Szpak miał ogromne szanse chociażby na podium.

      Usuń
  9. Swietny post ! Ja osobiscie uważam, że Szpak pokazał rok temu klasę :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Myfantasyandme , Blogger