O czym pisać na blogu? 5 sprawdzonych tematów na Twojego bloga!

Cześć,
Macie czasami tak, że brakuje Wam weny do wykreowania wspaniałego posta na bloga? Dni mijają, a w Waszym notesie wybija ten dzień, w którym powinniście opublikować post, bo chcecie aby wszystko było systematyczne i spójne?
Jeśli tak, to myślę, że ten post jest własnie dla Ciebie.


Lista 5 tematów, które warto napisać na swoim blogu, niezależnie czy jest to blog  kosmetyczny a może modowy.

1. TAG - ileż to ciekawych tagów można znaleźć w Internecie. Chyba każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.

Co taki post wniesie na Twój blog?
Przede wszystkim pozwoli Twoim czytelnikom Ciebie poznać. Dasz im kawałek siebie, a uwierz - czytelnicy lubią poznawać autorów swoich ulubionych blogów trochę głębiej. :) To taki lekki wpis, niezobowiązujący, na luzie, chociaż zależy po który sięgniesz. Często można je znaleźć na YouTubie. 
Nie ukrywam, że nie każdy tag jest ciekawy. Wszystko ma swoje plusy i minusy, dlatego wybór odpowiedniego pozostawiam Tobie. :) 
U mnie także znalazł się już jeden -  O TUTAJ


2. ZMIANA KIERUNKU - o czym mowa? O tym, aby wprowadzić nową serię postów, które może trochę odbiegają od codziennych wpisów. 

Przykładowo: Jeśli prowadzisz bloga modowego to nie wachaj się prowadzić tematów związanych z Twoim hobby, na przykład zamiłowanie do  tańca, fotografowania, projektowania wnętrz czy też publikowanie własnych utworów. Sama wprowadziłam u siebie pewną kategoryzację wpisów i nazwałam je swoimi "Kącikami", aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie u mnie na blogu. Jeśli daną osobę interesuje moda - znajdzie tam przede wszystkim nowinki, inspiracje modowe, które nie zawsze są dla każdego dobre ale przede wszystkim mój punkt widzenia na dane sytuacje w tej kategorii. Dla miłośników muzyki także znajdzie się miejsce - to moja mała miłość - tworzenie muzyki, wsłuchiwanie się w utwory, wyłapywanie bitów, koncentrowanie się na instrumentach muzycznych a także szukanie perełek wśród coverów :)
I to sama działa w drugą stronę - jeśli prowadzisz bloga kosmetycznego to nie bój się wprowadzić kompletnie innych tematów, tylko proszę pamiętaj aby najlepiej jakoś je oznaczyć na przykład poprzez oddzielną zakładkę czy etykietę. To wiele ułatwia, a jeśli komuś się spodobają tego typu posty to nie będzie musiał ich nagminnie szukać, tylko wejdzie w odpowiedni dział. :) 


Co taki post wniesie na Twój blog?
Głównie nowy powiew świeżości, nowe inspiracje i tematy na bloga. Ponadto innych odbiorców, może z czasem odkryjesz w sobie coś nowego? Kto wie jakie jeszcze możliwości odkryjesz. Ale jedno jest pewne - więcej zyskasz niż stracisz. :) 

3. NOWE ODKRYCIA (REALNE I WIRTUALNE) -  no bo dlaczego by nie? :) Poznałaś/eś ciekawe osoby, odkryłeś niesamowite kanały na YouTubie, Instagramie czy Twitterze? A może odkryłaś/eś kompletnie coś innego, coś typowego, chociażby nowy smak herbaty, który stał się hitem nad hitami?



Wprowadź nowe wpisy - "Moje perełki internetu" czy też "Kanały, które mnie zaciekawiły - top 5", "Ulubieńcy niekosmetyczni". Pomysłów na nazwę jest wiele, wszystko zależy od Ciebie. Czasami warto wprowadzić coś, co odróżni typowe wpisy, które zamieszczasz regularnie. Może nawet dodaj zdjęcia, które będą charakterystyczne tylko dla danego rodzaju postów? To  także pozwoli zapamiętać Cię lepiej. Nie bój się eksperymentować i pamiętaj, że to właśnie Ty tworzysz bloga, to Twoje miejsce w sieci i masz tak naprawdę prawo dzielić się z innymi tym, co kochasz, lubisz i uwielbiasz. 
Dlatego sięgnij po zeszyt i w każdej chwili zapisuj nowe pomysły! :) 






Co taki post wniesie na Twój blog?
Kolejne, kolejne inspiracje. Kolejne odsłony Ciebie. Pozwoli znowu poznać Ciebie głębiej. Nie tylko moda czy kosmetyki, ale także Twoje pozostałe zainteresowania czy faworyci na co dzień. Pokażesz światu co Ciebie interesuje. A może trafi się osoba, która tak jak Ty coś uwielbia i doradzi lub wskaże coś podobnego, co pozwoli Ci na dalsze szukania tego czegoś. :) 

4. TRADYCJE, ZACHCIANKI, MARZENIA - Co jakiś czas wypadają święta. A to Boże Narodzenie, Wielkanoc, Dzień Dziecka, Pierwszy Dzień Wiosny, itp. Może robisz coś wyjątkowego z tej okazji ? A co powiesz na Wishlisty? 



Lista gadżetów, kosmetyków, ubrań, wszystkiego co sobie zamarzysz wędruje na znaną Wishlistę. Warto zapisywać co pragniemy. Nie tylko po to by to kupić (choć jest to główny powód), lecz czasami, z biegiem czasu uświadomić samych siebie, że niekiedy dana rzecz jest nam kompletnie niepotrzebna.
Ale nie tylko o to tutaj  chodzi. W takich wpisach możesz poruszać kwestie związane z tradycjami, które obchodzisz w czasie świąt. Może masz jakieś szczególne, które na pierwszy rzut oka wydają się tymi typowymi, choć tak naprawdę są kompletnie inne ? Opisanie Twoich potraw na dane święto,zwyczajów, strojów. To wszystko jest naprawdę inspirujące i ciekawe. Wystarczy obrać to w dobre słowa, dodać parę zdjęć dla lepszego efektu dla czytelnika i gotowe. Całkiem inny wpis, który na pewno będzie odskocznią od rutyny. 

Co taki post wniesie na Twój blog?
Pozwoli samej Tobie na dłużej zapamiętać tradycje. Bo może niedługo wyprowadzisz się z rodzinnego domu, może zmienisz otoczenie, wyjedziesz w kompletnie inne miejsce, a taki wpis zagwarantuje Ci przypomnienie sobie wszystkiego co wyniosłaś z domu (bądź nabyłaś sama) i odwzorowanie tego właśnie w tym miejscu, w którym aktualnie jesteś. Dodatkowo to wielka przyjemność czytać o tym za parę lat, wspominać i wzdychać, jak to było kiedyś. 
Oprócz tego ponownie - nowi czytelnicy, inna wymiana zdań i lepsze poznawanie siebie. 

5. Z INNEJ PERSPEKTYWY - a co powiesz na wpis, który nie będzie stworzony przez Ciebie, lecz przez przyjaciela/przyjaciółkę, kolegę/koleżankę, męża/żonę...? 


Spotkałam się z takim czymś raz, maksymalnie dwa. Zauroczyło mnie to. Wpis tworzony w stu procentach przez na przykład Twojego chłopaka. A czemu nie? Oddaj w Jego ręce bloga, a na koniec spójrz co wykreował. Jedyne co zrób (jeśli Cie o to poprosi) to zaproponuj temat, na przykład 10 faktów o mnie z Jego perspektywy. Możesz też pozwolić aby to On przedstawił jego punkt widzenia na wszystko co robisz na blogu. Pozwól raz na jakiś czas komuś innemu wkroczyć na swój blog. Da Ci to niesamowicie wiele frajdy, pozytywnym emocji, a także...relaksu. :) 
Tego typu posty możesz zorganizować na rocznicę przyjaźni, ślubu, w dniu kobiet, mężczyzn - wedle uznania! 

Co taki post wniesie na Twój blog?
Powiew świeżości, spojrzenie na własny blog z perspektywy czytelnika, a także poprawi humor! :) 

***
Jeśli chodzi o sprawdzone tematy na bloga, to póki co byłoby na tyle. 
Mam nadzieję, że chociaż trochę niektórym z Was pomogłam. 
Dajcie mi koniecznie znać co sądzicie o takich odskoczniach na blogu! 

23 komentarze:

  1. Oo jak braknie mi pomysłow to bede je miec u Ciebie :p Swietne propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny post :) zaciekawił mnie punkt 5 :)

    www.nouw.com/Zanzadra

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe wskazówki! :)
    http://momentdlamniee.blogspot.com/2017/03/pojecie-szczescia-osobiste-odczucia.html

    OdpowiedzUsuń
  4. O, uwielbiam tego typu posty :D Kiedyś sama taki stworzyłam: http://leonzabookowiec.blogspot.com/2017/02/20-pomysow-na-ksiazkowe-posty.html nie dotyczy tylko rzeczy stricte książkowych, więc może znajdziesz jeszcze dodatkową inspirację <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Post w sam raz dla mnie, wishlisty ciekawa opcja, jak się już rozkręcę może skorzystam ;) zapraszam do mnie;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Z wszystkim się zgodzę jedynie tagi tak średnio bo kto chce to czyta ale większość osób pisze ( fajnie dowiedzieć się czegoś o tobie) nie czytając nawet wpisu..Nz jednej strony tagi są fajne a z drugiej poświęcasz sporo czasu a większość i tak tego nie szanuje..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jednak znajdą się czytelnicy, którzy doceniają Tagi. :) Ja u Ciebie bardzo chętnie bym taki przeczytała. ;)

      Usuń
  7. Niektóre porady jak tu piszesz to sam stosuję, ciekawy i pomocny post dla początkujących blogerów.
    Możesz zobaczyć o czym mówię jak wejdziesz tu: http://mytruetherapy.blogspot.com/2017/03/2-seriale-mojego-dziecinstwa.html. Małą serię zrobiłem .

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne kompendium, kiedy zabraknie mi pomysłów na post.:)
    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    Mój blog - NKFN.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne propozycje :) na pewno zagladne do Ciebie gdy będę miała problem z tematem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne pomysły! Najbardziej podoba mi się ten ostatni ! Problem w tym, że mój chłopak nie mówi po polsku, jedynie po angielsku i hiszpańsku. Wtedy byłoby zabawnie ;D
    Wena czasem rzeczywiście totalnie może wyparować i takie tematy zawsze warto jest mieć pod ręką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :P Zawsze mozesz zrobić wpis dwujęzyczny, aby każdy mógł zrozumieć. :)

      Usuń
  11. Fajny post, przyda się dla osob szukających inspiracji i mających chwilowa pustkę w głowie :)
    clofl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. O jakie świetne pomysły, z pewnością skorzystam jak na blogu pojawi się nuda <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne pomysły, jednak ja mam mase pomysłów! W tej chwili mam chyba z 10 pomysłów na post, a w trakcie rodzą się nowe. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio to bardzo popularny temat :) Na szczęście nie mam problemu z tym, o czym pisać na blogu. Gorzej jest z czasem na tego bloga ;D
    Zapraszam do siebie: KLIK! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przydatny post :D Ja jednak nie lubię robić tagów, większość jest nudna, ale to tylko moje zdanie :D
    http://jestem-folta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto wprowadzić nowy temat, by nie zanudzić czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy post ;)Ja staram sie nie być nudna i wrzucać różne posty na różne tematy ;)
    Obserwuje i zapraszam do siebie : http://kobiecomania.blogspot.com/
    Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam już wiele rad na temat pisania bloga. Większość z nich mówiła ciągle o tym samym. Ty natomiast podeszłam do tematu z innej perspektywy i to jest super. Naprawdę dobre rady, które warto wprowadzić na swoim blogu :)

    http://biale-pioro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Myfantasyandme , Blogger